معرفی جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری ایران

پیوندهای مفید در حوزه گردشگری

ایران ظرفیت های فراوان و قابل توجهی در حوزه صنعت گردشگری دارد و با توجه به توان توسعه، بهبود زیرساخت‌های خود و مداومت تلاش ها و مواجهه با تغییرات پیشرو، مقصدی ممتاز و جذاب برای گردشگران بحساب می آید. سازمان جهانى گردشگرى و یونسکو نیز ایران را به‌دلیل برخوردارى از جاذبه‌هاى متعدد گردشگری بالقوه، جزو ۱۰ کشور اول دنیا به‌لحاظ ورود گردشگر مورد توجه قرار می دهند. به‌عقیده کارشناسان، ایران جذابیت‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری در گردشگری دارد که از مهم‌ترین‌ آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وجود ظرفیت‌های گوناگون در حوزه های مختلف گردشگری (طبیعی، تاریخی، مذهبی، درمانی، تجاری و...) و تنوع زیست‌محیطی و مستعد بودن کشور برای استفاده از منابع طبیعی، فرهنگ و تاریخ غنی و ویژگی متمایز ایرانیان در میهمان نوازی، پراکندگی جاذبه‌های گردشگری، امنیت، وجود اماکن مذهبی از ادیان مختلف اعم از کلیساها، مقابر و زیارتگاه‌های یهودیان و زرتشتیان، برخورداری کشور از نیروی کار جوان و مستعد، خدمات مناسب و میزان هزینه های آن در مقایسه با کشورهای منطقه.

 بمنظور آشنایی با ظرفیتهای حوزه گردشگری در ایران، می توانید به سایتهای زیر مراجعه فرمایید:

وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی

پرتال جامع گردشگری ایران

گردشگری ایران

شرکت توسعه گردشگری ایران

انجمن متخصصان گردشگری ایران

دانشنامه آزاد گردشگری و ایران شناسی

فصلنامه گردشگری و توسعه

همچنین فایل های مرتبط با جاذبه‌ها و ظرفیت های گردشگری ایران و تسهیلات و امکانات موجود به منظور میزبانی از گردشگران خارجی که توسط وزارت فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران تهیه گردیده، جهت اطلاع و بهره برداری علاقمندان به قرار ذیل معرفی می گردد:

 Iran tourism-1

 Iran tourism-2

 علاقمندان می‌توانند جهت دستیابی به محتوای بیشتر به سایت  www.visitiran2022.com  مراجعه نمایند.